Motocross Moreni 2017
Un oras la granița cu județul Prahova, acesta găzduiește un circuit de motocross cu istorie, rămas neschimbat cu trecerea aniilor, iar acest lucru nu este neaparat un lucru pozitiv.
Am participat înca din 2009 la etape din campionatul național pe acest traseu. Întotdeauna circuitul a oferit condiții extreme, fie uscat cu foarte mult praf, fie noroi suficient cât sa nu poți parcurge traseul în siguranță, sau motocicleta pur și simplu să cedeze. În 2014 am luat decizia să nu mai particip la evenimente pe acest circuit din mai multe puncte de vedere: trambuline prost construite, arbitrii slab pregătiți, imposibilitatea de a spala motocicleta între manșe. Poți întelege lipsa baniilor, dar cel mai grav este faptul că, organizatorii chiar au impresia că totul este impecabil pregătit. Defapt siguranța sportivilor nu este o prioritate, în 2014 organizatorii pur și simplu se rugau de mine să particip.
Anul acesta am decis să particip la etapa de la Moreni, fiind singura din apropiere, iar urmatoarele 2 sunt in septembrie,octombrie.
Organizatorul deanulacesta presupun că nu a vazut o etapă de motocross cup, pentru că de europe sau mondiale sigur nu a văzut, iar dacă a văzut, este si mai grav.
Așadar după antrenamentele libere si cele oficiale(calificări), eram curios să văd unde mă aflu, ca timp pe tur, față de ceilalti, pentru a face o comparatie ante și post operație.
Nu numai că, nu existam pe lista de rezultate, dar echipa de cronometrare mă acuza că este vina mea. Bineânțeles că în ambele manșe am fost invitat ultimul din parcul moto, la grila de start. Am avut parte de două derapaje necontrolate, inexplicabile în timpul concursului, dar configurația traseului, mai exact zone de frânare și accelerare pe partea dreapta mai agresive, au contribuit la ruperea crampoanelor. Un traseu prost pregatit sau in cazul de fata nepregatit, creeaza o trasă sau daca vreti să o numiți potecă, iar dacă te abați de la ea, există riscul să nu te poti opri în siguranță, sau să te alegi cu o accidentare serioasă după ce trambulina te aruncă unde vrea ea, sau nu poți frâna suficient pentru abordarea virajului.
Clasa amatori + veterani a fost despărțită, deoarece grila de start era prea mică, pericolul de accidentare era foarte mare, traseul nu corespundea ca lățime, iar un traseu neudat oferea vizibilitate zero. Primele două ture au fost foarte periculoase datorită prafului, pur și simplu mergeam cu motocicleta la risc, risc să calc un motociclist căzut în fața mea, sau să nu pot evita diferite denivelături sau "trambuline" cum le numesc organizatorii.
Mai jos sunt înregistrariile mele din ambele manșe, needitate. Deși în prima manșă am avut un start mai prost, am terminat mai bine în clasament decât în manșa 2-a. În ambele manșe am avut probleme cu antrebrațele (arm pump), pur și simplu nu puteam să mai frănez și/sau să debraiez, ceea ce mia afectat timpii pe tur, respectiv poziția în clasamentul general.
Manșa 1-a
Manșa2-a
Nu credeam că voi ajunge să îmi pară rau, ca am participat la o etapă de motocross. Câteva pareri din social media:
am renuntat la asa zisul konkurs organizat de FRM la moreni...motivul : inkompetenta totala de a organiza,pregati un...
Posted by Gagyi Peter on Saturday, June 24, 2017
OFICIALIIFRM -FACE CE STIE MAI BINE!!MINTE SI DEZINFORMEAZA DE TRANSPARENTA NICI NU POATE FII VORBA!!!CRONICA ETAPEI...
Posted by Gabriel Pomana on Tuesday, June 27, 2017
Părerea ta este foarte importantă pentru mine. Dacă sunt erori în acest articol, sau dacă apreciezi că sunt necesare: înlocuiri,modificări sau completări, te rog să îmi atragi atenția. Mai jos găsești formularul unde îți poți exprima părerea. Aștept cu interes părerea ta, pentru a îți oferi articole cât mai utile, cand vei opri din nou pe blog-ul meu.