Bogdan Oproiu

Gsxr modificat

Cand eram mai mic, într-un catalog de piese moto, am văzut motociclete de viteză modificate.Aratau foarte SF, totul era unicat.

Visam ca într-o zi să construiesc ceva asemănător, anii au trecut iar pe Discovery se difuzau tot felul de emisiuni cu mașini sau motociclete modificate sau construite de la zero.Totul devenea mai simplu și mai realist, știam ce motocicletă îmi trebuie și m-am pus pe căutat.

Motocicleta pe care am gasit-o, nu funcţiona deloc, abia a pornit(surprinzator distribuţia nu bătea),alternatorul nu încarca bateria,rezervorul lovit,foarte multe improvizaţii.

După ce am găsit motocicleta, un suzuki gsxr de 750 centimetri cubi din 1991, am căutat restul pieselor și anume rezervor, subansamblu spate, amortizor, scărițe, evacuare, filtre aer, fiecare piesă avea o specificație anume, nimic nu a fost întâmplător.

Rezervorul a fost convertit de la injecţie la carburaţie.

 

 

 Becurile din bord au fost înlocuite cu leduri


Cel mai complicat a fost găsirea unei modalitati de a fixa anumite piese între ele fară a fi nevoie de sudură în aluminiu, folosind cunoștințele mele de Solidworks printre altele, am proiectat cateva piese intermediare, pe care le puteti vedea în pozele de mai jos.

 

 

 După testul de rezistentă efectuat pe calculator, a urmat prelucrarea acestora pe un CNC cu laser, ca şi restul cadrului au fost vopsite electrostatic.

Elementele de decor şi protecţie a motorului.

Ideile mele au fost preluate și de alte persoane, astfel o parte din costurile proiectului meu au fost acoperite de reproducerea pieselor mele pentru clienţi.

Am dorit ca motocicleta să atragă atentia dar în același timp să fie practică, comodă nu doar pentru a atrage priviri.

Ceasurile de bord au trebuit relocate, pentru a se putea monta noul far. Bateria a fost montată mai jos pentru a face motocicleta mai ușor de manevrat.Ghidonul a fost înlocuit cu unul de motocross, iar poziția motociclistuluia devenit mai comodă.

Motorul nu a fost modificat, singurele schimbări au fost filtrele de aer K&N și evacuarea Leo Vince, apoi fiind necesar schimbarea jicloarelor cu un kit stage 3.

Cadrul si restul subansamblelor au fost vopsite electrostatic.

Motocicleta a caștigat în raportul putere/greutate, iar multe piese din 1991 au fost schimbate cu altele din 2007.

Motocicleta a fost expusă la salonul SMAEB 2015, în cadrul unui concurs de motociclete modificate. 

 

Mai jos puteţi viziona un clip cu etapele de modificare ale motocicletei.